Pomiń menu

Aplikacja umożliwia osobom niewidomym i niedowidzącym przeczytanie tekstu (np. etykiety, recepty) poprzez wysłanie zdjęcia do systemu, a następnie wolontariusz w ciągu 1 minuty odczytuje zapytanie i oddzwania z odpowiedzią.

Celem aplikacji jest odpowiedź na potrzeby osób niedowidzących lub niewidomych. Dzięki niej mogą one zapoznać się z tekstem, którego nie są w stanie odczytać. Wystarczy zrobić zdjęcie danemu przedmiotowi (etykiecie, recepcie itp.), dotykając dwukrotnie ekranu telefonu w dowolnym miejscu. Następnie użytkownik może zadać pytanie dotyczące tego produktu za pomocą specjalnego mikrofonu i otrzymać odpowiedź (przez głośniczek) w ciągu kilku minut. Jest to możliwe dzięki specjalnej funkcji VizWiz umożliwiającej automatyczne przetwarzanie zdjęć oraz dzięki zaangażowaniu wolontariuszy (Web Workers), którzy w miarę możliwości na bieżąco udzielają odpowiedzi. Użytkownik może również przesłać zapytanie za pomocą mejla, Facebooka lub Twittera – za każdym razem podąża za głosową instrukcją i dotyka dwukrotnie dowolne miejsce na ekranie telefonu.

Aplikacja jest używana w Stanach Zjednoczonych i została stworzona przez ROC HCI Group z Uniwersytetu w Rochester oraz dofinansowana przez fundusz National Science Foundation oraz Google.

Więcej informacji: vizwiz.org.