Edukator, animator, pedagog. Od 2004 roku zaangażowany w działalność prospołeczną. Inicjator i organizatorów wielu wydarzeń i projektów o profilu społeczno-kulturalnym (m.in. koncertów, projekcji filmowych, festiwali, warsztatów, akcji charytatywnych, spotkań). Pracuje metodami aktywnymi, opartymi na wzajemnym szacunku, integracji oraz wykorzystaniu potencjału uczestniczących osób. Dobrze czuje się zarówno w pracy z młodzieżą, jak i z osobami starszymi. Aktualnie tworzy na pograniczu animacji kulturalnej i gier fabularnych (metody: społecznościowe i etiudy fabularne), pisze scenariusze, nagrywa sesje gier fabularnych w internecie, tworzy materiały w ramach „Gier Frejtaga”. Autor pierwszej w Polsce publikacji włączającej gry fabularne jako metodę animacyjną w działania instytucji kultury oraz organizacji pozarządowych. Więcej na stronie www.gryfrejtaga.pl.
Autorzy innowacji „Teatr przy stole”
-
Tomek „Frejtag” Piątek
-
Joanna Luśnia
Kulturoznawczyni, zawodowo przez 10 lat związana z Centrum Edukacji Obywatelskiej. W swojej pracy interesowała się zwłaszcza tematami wolnych zasobów, praw autorskich i dostępności, tworzyła i redagowała materiały merytoryczne, zajmowała się grafiką i opiekowała narzędziami internetowymi. Rozwijała zainteresowania w obszarze UX/UI oraz projektowania interfejsów. Wreszcie porzuciła etat, aby realizować swoje wieloletnie marzenie i zostać ilustratorką i projektantką wzorów powierzchniowych (portfolio: www.joannalusnia.pl). Kocha dobre opowieści i to sprawiło, że w 2019 roku, po wielu latach, powróciła do świata gier fabularnych. Współpracuje z Tomkiem Piątkiem i jego „Grami Frejtaga”. Aktywnie działa nie tylko jako graczka, lecz także redaktorka materiałów i publikacji związanych z RPG.
Kontakt
Tomek „Frejtag” Piątek
Innowacja społeczna "Teatr przy stole"
Innowacja opiera się na przygotowanych scenariuszach gier fabularnych, których reguły zostały opracowane z myślą o osobach starszych i z uwzględnieniem ich potrzeb. Istotna jest tutaj rola osoby prowadzącej spotkanie – czyli mistrza/mistrzyni gry (wolontariusza/ki czy pracowni(cz)ka instytucji), który/a prowadzi uczestników i uczestniczki przez grę na podstawie przygotowanych scenariuszy. Do przeprowadzenia gry wykorzystać można wydrukowane, dostępne w internecie karty metaforyczne lub np. z gry Dixit.