Pomiń menu

Innowatorzy i Innowatorki, zapraszamy na cykl spotkań, które – mamy nadzieję – będą pomocne w kolejnych etapach pracy nad Waszymi innowacjami. Wszystkie spotkania odbędą się na zoomie.

Przed Wami webinaria o:

i warsztaty:

 

Dostępność innowacji społecznych

19 maja (środa), godz. 10.00–12.00 – webinarium

Podczas webinarium porozmawiamy o tym, czym jest dostępność i jak ją rozumiemy, w jaki sposób Wasza innowacja w swojej docelowej formie powinna uwzględniać specjalne potrzeby różnych odbiorców.

Zastanowimy się, w jaki sposób uwzględnić zasadę równości szans i niedyskryminacji oraz dostępności dla osób z niepełnosprawnościami w Waszej innowacji oraz w trakcie testowania.

Program spotkania:

  • dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z osób z niepełnosprawnością – regulacje prawne,
  • jak zapewnić dostępność w innowacjach? Jak ująć temat dostępności w specyfikacji innowacji?,
  • dostępność architektoniczna, informacyjno-komunikacyjna i cyfrowa – praktyczne rozwiązania,
  • sesja pytań i odpowiedzi.

Prowadząca:

  • Agata Spała – specjalistka ds. dostępności usług dla osób z niepełnosprawnością, trenerka. Prowadzi szkolenia dla pracowników administracji publicznej w zakresie wdrażania zasad dostępności dla osób z niepełnosprawnością w usługach publicznych, doradza w zakresie prawidłowego realizowania dostępnych usług dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawnościami. Prowadzi również szkolenia z zakresu projektowania dostępnej przestrzeni, wdrażania rozwiązań wspierających dostępność informacyjno-komunikacyjną i cyfrową oraz z procesu obsługi klientów z niepełnosprawnością. Wspiera pracodawców w zakresie dostosowania miejsc pracy dla osób z niepełnosprawnością, konsultantka Centralnego Instytutu Ochrony Pracy. Współpracuje z urzędami publicznymi w całej Polsce.

 

Ewaluacja innowacji

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

25 maja (wtorek), godz. 10.00–11.30 – webinarium

Chcielibyśmy spotkać się z Wami na rozmowie o ewaluacji. Osią naszej rozmowy będzie oczywiście ewaluowanie Waszych innowacji, ale nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie skorzystali z okazji do przedstawienia naszego spojrzenia na ten rodzaj badań. Dlatego w naszej opowieści znajdzie się miejsce na garść refleksji o tym, jak sprawić, by ewaluacje były przydatne, przyjemne i nie stanowiły jedynie przykrego obowiązku. Potem będzie czas na rozmowę o tym, jak zaplanowaliśmy ewaluację w Inkubatorze pomysłów, o co będziemy Was prosić i jak widzimy harmonogram działań na tym polu. Przedstawimy też wizję tego, jak wyobrażamy sobie efekty naszej ewaluacji. A to wszystko w maksimum 90 minut.

Prowadzący:

  • Maciek Onyszkiewicz, Jan Wiśniewski i Damian Jaworek – ewaluatorzy z Fundacji Stocznia.

 

Dostępność w praktyce. Co zrobić, aby innowacja była dostępna

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

1 czerwca (wtorek), godz. 9.30–11.00 – webinarium

Podczas naszego spotkania opowiem Wam, jak przebiegała praca nad naszymi projektami i co możesz zrobić, aby Twoja innowacja stała się dostępna i wygodna w uczestnictwie dla wszystkich osób bez względu na stopień sprawności.

Prowadząca:

  • Sylwia „Nikko” Biernacka – pani wielu talentów, która z niejednego martwego punktu ruszyła po nowe. Założycielka marki Więcej Piękna. Feministka, weganka, edukatorka, artystka. Kolażuje, rysuje i wędruje. Łącznikiem wszystkich jej działań jest wrażliwość. Religią czułość. Inspiruje do zmiany i wspiera w rozwoju. Pomaga kobietom z wysoką wrażliwością odkryć i zaakceptować swoją wrażliwość, odnaleźć poczucie przynależności, odpocząć i ruszyć po nowe z odwagą. Dla nich stworzyła proces doradztwa inspiracyjnego i kurs online „Rusz po nowe z odwagą”. 13 lat temu założyła Fundację Machina Zmian. 9 lat temu wyruszyła w samotną podróż wzdłuż Bałtyku, z której narodził się projekt „Plaże dla wszystkich” i ruch na rzecz powstania w Polsce pierwszej w pełni dostępnej plaży. Jako działaczka społeczna zajmuje się animacją z obszaru kultury, sztuki i kształtowania dostępnych i wygodnych przestrzeni spędzania wolnego czasu. Jest trenerką, tutorką i certyfikowaną facylitatorką dialogu w konflikcie metodą Nansen. Z charakteru kot. Mieszka w Gdańsku.

 

Prawo autorskie a innowacje społeczne

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

8 czerwca (wtorek), godz. 16.00–18.00 – webinarium

Innowacja często prowadzi do powstania utworów – dlatego też świadomość prawa autorskiego jest niezwykle ważna. Kiedy innowacja będzie utworem? Na co godzimy się, przenosząc prawa majątkowe do utworu? Jakie prawa zawsze pozostają przy utworze? Co prawo autorskie mówi o komercjalizacji? Na te i inne pytania odpowiemy podczas webinarium, będziemy pracować na bazie wzoru umowy, którą podpiszemy, jeśli Wasze innowacje zostanie wybrana do etapu testowania.

Prowadząca:

  • Natalia Mileszyk – dyrektorka ds. digital and technology w warszawskim biurze CEC Group, prawniczka zajmująca się prawem autorskim, wcześniej związana z Fundacją Centrum Cyfrowe.

 

Koszty testowania innowacji

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

14 czerwca (poniedziałek), godz. 16.00–17.30 – webinarium

Podczas spotkania opowiemy, jakie koszty związane z testowaniem innowacji społecznych możemy sfinansować. Przejdziemy z Wami przez harmonogram rzeczowo-finansowy, który jest załącznikiem do specyfikacji innowacji ocenianej przez komisję. Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości związane z pokrywaniem kosztów testowania, przygotowywaniem budżetu i szacowaniem poszczególnych kosztów. Opowiemy też o tym, co to znaczy, że rozliczacie się z produktów testowania.

Prowadzące:

  • Zofia Komorowska i Maria Lewandowska-Woźniak –- członkinie zespołu koordynującego Inkubator pomysłów z Fundacji Stocznia.

 

Wystąpienia publiczne – jak się dobrze przygotować, mniej stresować i zjednywać sojuszników

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

24–25 czerwca (czwartek–piątek), godz. 10.00–13.20 – warsztaty dla osób z warszawskiego inkubatora

Opowiedz mi krótko, o co Ci chodzi? Dlaczego Twój pomysł jest dobry? Na czym polega innowacyjność Twojego rozwiązania? To ważne pytania, na które dobrze umieć krótko, sensownie i przekonująco odpowiedzieć. Tego będziemy się uczyć podczas warsztatu z wystąpień publicznych.

Podczas spotkania przyjrzymy się:

  • jak porywająco pokazywać ideę, zamiast prezentować krok po kroku działania w ramach innowacji,
  • jak konstruować wystąpienie, żeby miało sens dla odbiorców,
  • jak poruszać emocje podczas wystąpienia i budować zaangażowanie,
  • jak zrobić slajdy, które wzmocnią Twój przekaz,
  • jak skupiać się na tym, co naprawdę ważne, zamiast na własnym stresie.

Prowadząca:

  • Maja Branka – psycholożka, trenerka z dwudziestoletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w szkoleniach z komunikacji, wystąpień publicznych i rzecznictwa. Pracuje głównie z organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury. Współautorka publikacji dot. komunikacji z otoczeniem: „Jak po ludzku opowiadać, co robią watchdogi” (Sieć Obywatelska Watchdog Polska, 2015–2016), „Docenić bibliotekę – jak skutecznie prowadzić rzecznictwo” (Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, 2012).

 

(Prze)mówienie z pomysłem. Czyli efektywna prezentacja innowacyjnego pomysłu

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

7 i 8 lipca (środa i czwartek), godz. 10.00–12.00
7 i 8 lipca (środa i czwartek), godz. 13.00–15.00

Dobre przygotowanie do prezentowania swojego pomysłu jest ważną kwestią, a często też kluczem do zainteresowania innowacją tych, na których wsparciu nam najbardziej zależy. Zapraszamy na warsztat z wystąpień publicznych – to okazja, aby przećwiczyć w praktyce opowiadanie o swojej innowacji oraz przygotować się na spotkanie z komisją oceniającą Specyfikację Innowacji.

Ważne zagadnienia, które przyswoicie podczas warsztatu:

  • najważniejsza rzecz w prezentacji oraz wystąpieniu, czyli jedno „P”,
  • analiza i przygotowanie do prezentacji – struktura prezentacji, poznanie grupy – do kogo mówimy,
  • sposoby na efektywną prezentację,
  • elementy informacyjne i perswazyjne – trójkąt retoryczny,
  • wsparcie w wygłoszeniu prezentacji – dobre praktyki przygotowywania prezentacji,
  • przygotowanie wystąpienia na podstawie własnego pomysłu,
  • elevator pitch – zapoznanie z metodą, która posłuży nam jako ćwiczenie do rozjaśniania myśli i nauka syntetycznego oraz jasnego mówienia o swoim pomyśle.

Prowadzący:

  • Michał Kopera – certyfikowany konsultant ds. PR z ponaddwunastoletnim doświadczeniem, partner w butikowej agencji People PR. Absolwent dziennikarstwa na UW (Marketing Medialny i Public Relations) oraz Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami na SGH. Gościnnie wykładowca przedmiotów: media relations, wystąpienia publiczne, komunikacja międzyludzka. Entuzjasta dobrych wystąpień publicznych.